Øreakupunktur

Øre akupunktur har som behandlingsform været kendt i århundreder og tager sit udgangspunkt i menneskets balance.

Her skal ubalancer forstås som sygdom, smerter eller andre skavanker

Øreakupunktur er Mikro Zoneterapi med nåle eller magnetiske kugleplastre i ørene.

Hele menneskekroppen afspejler sig i øret på samme måde som zoneterapi på fødderne.

Når sygdom eller ubalancer opstår i kroppen, vil der også i øret opstå ømme trykfølsomme punkter, der refleksmæssigt svarer til ubalancen i kroppen.

Hvordan foregår øreakupunktur?

Fine øre akupunkturnåle stikkes ind i huden i øret. Nålene mindst 20 minutter og udøver deres virkning.

Imens kan du vælge at få zoneterapi for især udrensning eller det du bliver behandlet for.

Derefter kan du få små permanåle eller plastre med frøkugler/magneter, som bliver siddende i øret til de selv ryger ud fra få dage til flere uger.

NB! Hvis permanåle pludselig giver stærk smerte – tager du dem selv ud med det samme. Eller kontakt mig!

Øreakupunktur – uden nåle

Ved nåleskræk bruges små plastre med frøkugler/magneter, der placeres over de belastede punkter.

Plastrene med de små frøkugler/ magneter kan sidde i 1 - 2 uger og skal jævnligt aktiveres ved let massage i den tid de sidder fast.

Plastrene tåler almen bad og hårvask og kan uden videre tages af.

NB! Ved stærk smerte ved og omkring plasterne - fjernes de uden besvær eftersom det er plastre.

Rygestop mm

I forbindelse med Rygestop, afvænning og Appetitregulering/Vægtregulering er beslutningen din – ikke andres.  DU skal være 100 % klar!

Akupunktur tager toppen af trangen og styrker din vilje.

Nålene hjælper 40 % - de sidste 60 % er DIG SELV!

Fakta er at det tager mindst 12 uger før trang i krop er aftaget og hjernen har vænnet sig til nye vaner.

Øreakupunktur virker positivt på:

- Lidelser i bevægeapparatet (muskel- og ledsmerter)

- Kroniske samt akutte skader

- Allergier

- Smerter

- Migræne og hovedpine

- Hormonelle lidelser - hedeture

- Følelsesmæssige problemer

- Angst

- Stress

- Sorg

- Lette depressioner

- Rygestop

- Appetit- / vægtregulering

Vidste du:

At hele menneske kroppen er afspejlet i øret. Så man kan ramme alle punkter i kroppen, med en nål.

Vil du vide mere eller booke tid?
Kontakt mig på mobil 20 20 55 30

Er det NADA du søger?