Er du utilpas, uoplagt, træt

Har du smerter eller sygdomme?

Kender du til migræne, hovedpine, astma, allergier, høfeber, maveproblemer - kolik, smerter i ryg og nakke, arbejdsskader/sportsskader, stress

Hormonelle problemer, hedeture, graviditetsgener, bækkenløsning, barnløshed?

Zoneterapi til babyer, børn og voksne

Speciale: Fertilitet, graviditet, efterfødsel, baby, børn og Mødregrupper

Ved ømhed og smerter i fødder og krop, tyder det på, at kroppen ikke fungerer optimalt - kroppen er ikke i balance!

Med zoneterapi, der er tryk og massage på føddernes over- og underside, bliver kroppens organer, nervereflekser og muskler påvirket.

Denne påvirkning stimulerer kroppens funktioner og giver lindring til spændinger og smerter.

Ofte kombinerer jeg Zoneterapi med Akupressur, Øre Akupunktur/ NADA og evt Bach Blomsterremedier

Akupressur er tryk med fingre på akupunkturpunkter. dvs akupunktur bare uden nåle!

Øre Akupunktur benyttes både permanåle, frøplastre/magneter og fine nåle til øre

Bach Blomsterremedier er positiv "brusebad" med blomsterdråber.

Zoneterapi er blevet brugt siden Oldtidens Indien, kina og Egypten

Som zoneterapeut ser man kroppen som en helhed – holistisk synsvinkel.

Derfor indgår vejledning omkring kost, vitamin- og mineraltilskud samt livsstil også i behandlingen!

Hvor mange behandlinger skal der til?

Typisk mellem 3 – 5 behandlinger med 1 - 2 ugers mellemrum.

Derefter aftales yderligere 1- 2 stabiliserings behandlinger med 2 – 3 ugers mellemrum

Ved kroniske tilstande som fx: eksem, astma, gigt, urinsyregigt, psorias vil det kræve en jævnlig vedligeholdende og forebyggende behandling hver 4. – 8.uge

Ved høfeber starter behandling 1 - 2 mnd før sæson kombineret med homøopati indtil sæson er overstået

Teorien bag zoneterapi går ud på, at hvert af kroppens organer og muskler via nerve- og energibaner er forbundet med en zone på fødderne - ”Refleksologi”.

Ømhed i en reflekszone tyder på, at det pågældende organ ikke fungerer optimalt.

Ved at behandle reflekszonerne med massage og forskellige former for tryk frigøres helende energi, der stimulerer organerne og genopretter balancen i kroppen.

Zoneterapi helbreder ikke, men sætter processer i gang, som hjælper kroppen til dens egen genopretning = Hjælp til selvhjælp! Der er ingen farlige bivirkninger med zoneterapi.

Men eftersom kroppen kommer på overarbejde, kan man føle træthed og tørst bagefter.

De typiske reaktioner, som er en del af helbredelsesprocessen, kan være:

•Træthed

•Afslappethed

•Urin og afføring ændrer karakter

•Midlertidig forværring af de symptomer, som der søges behandling for

•Influenzalignende symptomer

Efter aftale med Sygesikring Danmark ydes tilskud til zoneterapeutisk behandling og

Sundhedsforsikringer dækker også zoneterapibehandlinger som RAB registreret Zoneterapeut.

Zoneterapi